Zasady reklamacji
Możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową zgodnie z art. 2 pkt 4a oraz art. 43a i nast. ustawy o prawach konsumenta. Masz prawo reklamować produkt kupiony w sklepie mkfoamkolo.pl w ciągu 2 lat od dnia wydania towaru. Reklamacje możesz złożyć w dowolnej formie, ale dla Twojego komfortu przygotowaliśmy formularz reklamacji online znajdujący się poniżej. Do reklamacji możesz załączyć dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji, które przyspieszą proces analizy zdarzenia. Paragon fiskalny lub faktura nie jest konieczny do zareklamowania produktu, choć znacznie to ułatwia. To jeden z wielu dowodów nabycia towaru w danej cenie. Inne to: świadkowie, wydruki z karty płatniczej czy kredytowej, e-maile. Ustosunkujemy się do złożonej przez Ciebie reklamacji w ciągu 14 dni od jej dostarczenia. W razie zmiany podanych danych kontaktowych w trakcie rozpatrywania reklamacji, prosimy o powiadomienia nas o tym.
Jeżeli kupiony towar jest niezgodny z umową, możesz złożyć reklamację, w której określisz swoje żądanie, dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową – przez naprawę lub wymianę – lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków – przez obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy. W przypadku reklamacji dokonujemy naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której zostaliśmy poinformowani przez Ciebie o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim go nabyłeś. Wybór pomiędzy wymianą a naprawą należy do Ciebie. Jeżeli jednak spełnienie Twojego żądania jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla nas, to możemy: wymienić towar – zamiast go naprawić, naprawić towar – zamiast go wymienić. Jeśli nie udało nam się naprawić lub wymienić towaru, a towar nadal jest niezgodny z umową lub oświadczyliśmy, że nie naprawimy lub nie wymienimy towaru w rozsądnym czasie, masz prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy. Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, możesz żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Powinniśmy zwrócić Tobie kwotę należną wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia od Ciebie o obniżeniu ceny. W przypadku uznania żądania zwrotu pieniędzy, zwrot zostanie dokonany w takiej samej formie, w jakiej zostało opłacone zamówienie.
W przypadku, gdy jesteś konsumentem (osobą fizyczną) koszt dostarczenia Produktu ponosimy my. W przypadku, gdy jesteś przedsiębiorcą prowadzącym spółkę jawną, spółkę komandytową, spółkę z o.o., fundacją lub stowarzyszeniem, które nabywają towary, przedsiębiorcą, dla którego zakup ma charakter zawodowy koszt dostarczenia produktu ponosisz ty.
Jeżeli powstałe nieprawidłowości dotyczą:
- Drobnych produktów typu: kołdry, poduszki, pościele, ochraniacze, po złożeniu przez Ciebie reklamacji i wstępnej ocenie naszego pracownika, skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia dalszego procesu reklamacyjnego.
- Łóżka lub materaca reklamacja rozpatrywana jest przez serwis producenta w miejscu, w którym przebywa zakupiony przez Ciebie towar.